De Dordtse welstandscommissie is akkoord gegaan met het nieuwbouwplan, waardoor de bouwvergunning verleend kan worden. Dolderman is gehuisvest in een wirwar van hallen, gebouwen en kantoren aan de Binnen en Buiten Kalkhaven, waar weinig manoeuvreerruimte is. Ook is de haven te klein.
Aan de Grevelingenweg laat het bedrijf een nieuw, antracietgrijs hallencomplex bouwen met in het midden een glazen kantoorgebouw. Dat steekt er als de stuurhut van een schip bovenuit. De haven wordt gesplitst door een pier, waarop een torenkraan kan rijden. In de haven is plaats voor minimaal zes schepen, waar tegelijk aan gewerkt kan worden. Het hele complex is zo ontworpen dat alle afdelingen en leveranciers optimaal en veilig kunnen werken. Op het voorterrein aan de Beneden Merwede komt veel groen en op het dak komen zonnepanelen, waarmee het bedrijf zijn eigen stroom opwekt.
De gemeente Dordrecht en de provincie betalen elk 1,5 miljoen mee aan de verhuizing, onder meer aan nieuwe kades en infrastructuur. De ROM-D, de regionale ontwikkelingsmaatschappij Drechtsteden, koopt het terrein en verkoopt het door aan de gemeente, die het aan Dolderman verpacht. Die deal is nog niet rond, maar volgens wethouder Maarten Burggraaf is dat slechts een formaliteit.
Dolderman zit sinds 1956 aan de Kalkhaven. Behalve het leveren en installeren van motoren van Caterpillar, Hatz en John Deere is het bedrijf zich de afgelopen decennia gaan toeleggen op het afbouwen van complete schepen. Dat leidde tot steeds meer klachten van binnenstadbewoners. Omdat het bestemmingsplan een dergelijk bedrijf niet meer toestaat, waren gemeente en Dolderman al jaren op zoek naar een nieuwe locatie waar het bedrijf meer ruimte heeft om verder te groeien.