Persbericht ‘Leden van de Economic Development Board bekend’

25 januari 2017

Het Drechtstedenbestuur heeft de leden van de Economic Development Board van de Drechtsteden benoemd. Onder aanvoering van Sjoerd Vollebregt gaat een sterk team van ondernemers, overheid en onderwijs aan de slag met het versterken van de economische regio Drechtsteden.

Board werkt aan economische versterking van regio Drechtsteden

De Economic Development Board is een strategische samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid in de Drechtsteden en zet zich – naast en met de bestaande samenwerkingsverbanden – in voor een sterkere economische regio. Het platform kan economische doelen, kansen en ontwikkelingen agenderen, bundelen, initiëren, opschalen en stimuleren. De Board versterkt de economische structuur in de regio, bundelt de krachten van ondernemers, onderwijs en overheid, hetgeen in de toekomst moet leiden tot meer werkgelegenheid en innovaties. Daarbij zoekt de Board in de uitvoering actief de aansluiting bij bestaande structuren.

In de Economic Development Board nemen naast voorzitter Vollebregt de volgende personen plaats:

• De heer Peter van der Meer, voorzitter Raad van Bestuur van het Albert Schweitzer ziekenhuis;
  • De heer Sander Steenbrink, General Manager Corporate Research & Development Boskalis;
  • Mevrouw Sylvia Boer, Head of Communications Damen Shipyards Gorinchem;
  • De heer Ben Maelissa, Managing Director Danser Group;
  • De heer Steven Soederhuizen, Vice President en Managing DirectorAerostructures Fokker;
  • De heer Derk Loorbach, hoogleraar sociaal-economische transities
  • Erasmus Universiteit Rotterdam en directeur onderzoeksinstituut DRIFT;
  • Mevrouw Marloes de Vries, lid van het College van Bestuur Da Vinci College;
  • De heer Jaap Paans, burgemeester Gemeente Alblasserdam;
  • De heer Gerard Schouw, voormalig D66-Kamerlid, algemeen directeur Nefarma

De Board kan zelf via ‘wildcards’ ook nog twee leden benoemen. Eén van hen is de Dordtse ondernemer Nils Kleingeld, die vrijdag 20 januari 2017 tijdens de eerste bijeenkomst van de Board is benoemd.

Nu de leden zijn benoemd, gaat de Board aan de slag met de opzet van en gezamenlijke agenda, een concrete langetermijnstrategie en daaraan gerelateerde projecten en activiteiten.

Breed draagvlak

De Board staat onder leiding van voorzitter Vollebregt, die een nauwe band met de Drechtsteden heeft. Hij was van 2002 tot 2014 CEO bij Stork en Fokker Technologies in Papendrecht. In de afgelopen tijd heeft hij met een groot aantal directeuren van bedrijven uit diverse sectoren in de Drechtsteden gesproken. Daarbij werd opnieuw duidelijk dat er bij het bedrijfsleven een breed draagvlak is.

Vanuit het Drechtstedenbestuur is Anouk van Eekelen (regionaal portefeuillehouder Economische profilering en acquisitie) verantwoordelijk voor de Board. Ze is verheugd over de benoeming van de leden. ‘Ik ben blij dat we met de benoeming van de leden onder voorzitterschap van de heer Vollebregt nu ook concreet de krachten van bedrijfsleven, onderwijs en overheid hebben gebundeld. De Drechtsteden is een topregio met een unieke positie in een aantal sectoren, een regio met veel kansen die we nog beter moeten benutten. De maritieme maakindustrie en het hechte MKBnetwerk vormen een waardevol potentieel. Wij willen met elkaar in de Drechtsteden de werkgelegenheid vergroten en de economie in de regio versterken. De Board kan hier met zijn kennis, expertise en netwerk echt een belangrijke bijdrage aan leveren. Met de benoeming van deze leden heb ik het volste vertrouwen dat de board een succes wordt.’

Meer informatie: De heer J. Weeda secretaris weeda@edbdrechtcities.nl 078 30 32 032

Drechtsteden Economic Development Board Persbericht
Invest in the Drecht Cities

Kom in contact

Wil jij meer weten over de regio en de mogelijkheden die de Drechtsteden biedt?
Neem dan contact met ons op.

Stuur een bericht

Meld je aan op 'The daily Deal'
en ontvang de laatste regio updates
direct in je mailbox.